تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 14:29
کد خبر : 47338

بهترین DEX ‌های شبکه Taiko | فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تایکو

بهترین DEX ‌های شبکه Taiko | فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تایکو

هفته گذشته شبکه Taiko نسخه مین نت خود را لانچ کرد و به مرور اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به این شبکه اضافه شدند. تایکو یک بلاک چین لایه دوم اتریوم است که از تکنولوزی اثبات دانش صفر استفاده می‌کند. ماشین مجازی اثبات دانش صفر (zkEVM) این پروژه از نوع معادل ماشین مجازی اتریوم است که به عنوان کامل‌ترین نوع zkEVM معرفی می‌شود.

در حال حاضر چهار صرافی غیرمتمرکز بومی در مین نت شبکه Taiko راه‌اندازی شده است که کاربران با استفاده از آن‌ها می‌توانند علاوه بر تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر و تامین نقدینگی برای کسب سود از تراکنش‌های کاربران از فرصت خرید ارز دیجیتال این اکوسیستم و کسب سود از رشد احتمالی آن‌ها استفاده کنند. در ادامه به بررسی بهترین DEX ‌های شبکه Taiko و امکانات و ویزگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین DEX ‌های شبکه Taiko

اکوسیستم شبکه Taiko به عنوان یک پروژه لایه دوم، یک اکوسیستم جدید در دنیای بلاک چین است که بستر مناسبی برای فعالیت پروژه‌های ارز دیجیتال به خصوص صرافی‌های غیرمتمرکز فراهم کرده است. در حال حاضر چهار صرافی غیرمتمرکز DaikoDEX، Ritsu Protocol، TaikoSwap و Henjin DEX به ترتیب برترین صرافی‌های بومی این اکوسیستم از منظر ارزش کل قفل شده (TVL) هستند.

با استفاده از این صرافی‌ها کاربران می‌توانند در شبکه Taiko فعالیت خود را آغاز کنند اما پیش از شروع فعالیت نیاز است که کاربران با استفاده از بریج رسمی شبکه Taiko یا با استفاده از بریج‌های واسطه مثل Orbiter Finance یا ‌Layerswap پس از خرید اتریوم در شبکه اصلی یا دیگر شبکه‌های لایه دوم، این رمز ارز را به شبکه تایکو انتقال دهند. در ادامه بهترین DEX ‌های شبکه Taiko را برای کسب سود احتمالی بررسی می‌کنیم.

بهترین دکس های شبکه تایکو

صرافی DaikoDEX از بهترین DEX ‌های شبکه Taiko

صرافی غیرمتمرکز DaikoDEX از مدل بازارساز خودکار (AMM) برای تعیین قیمت ارزهای دیجیتال و نهایی کردن تراکنش‌های کاربران استفاده می‌کند. این صرافی که فورک صرافی معروف یونی سواپ است، علاوه بر تبدیل ارزها، امکانات تأمین نقدینگی و فارمینگ را نیز به کاربران ارائه می‌دهد که کاربران با استفاده از آن‌ها می‌توانند پاداش توکن‌های پروژه و سود از کارمزد تراکنش‌های کاربران را به دست آورند.

صرافی غیرمتمرکز DaikoDEX دارای توکن اختصاصی به نام DAIKO است که برای پرداخت کارمزدها، مشارکت در فرآیندهای حاکمیتی و دریافت پاداش‌ها استفاده می‌شود. ارزش کل قفل شده این صرافی در جال حاضر حدود ۳۶۵ هزار دلار است و از این نظر در رتبه اول صرافی‌های شبکه Taiko قرار دارد. توکن پروژه Daikodex با نماد DKD دارای یک صد میلیون توکن است که توزیع آن‌ها به صورت زیر در نظر گرفته شده است.

  • تیم: ۱۰ میلیون توکن (۱۰%) با آزادسازی خطی به مدت ۳۶ ماه
  • تامین نقدینگی: ۳۰ میلیون توکن (۳۰%) که ۱۰۰% آن در TGE آزاد می‌شود
  • صندوق پاداش استیکینگ و کشبت سود: ۴۰ میلیون توکن (۴۰%)
  • ایردراپ NFT پروژه: ۸ میلیون توکن (۸%)
  • بازاریابی و همکاری با دیگر پروژه‌ها: ۱۰ میلیون توکن (۱۰%)
  • خزانه/ذخیره: ۲ میلیون توکن (۲%)

بررسی کد قرارداد هوشمند پروژه در مرورگر بلاک چینی تایکو نشان می‌دهد که در حال حاضر تعداد هولدرهای توکن این پروژه ۵۰۰ آدرس است که فقط ۳ آدرس اول بیش از ۹۰ درصد توکن‌ها را در اختیار دارند که این سه آدرس به احتمال زیاد آدرس‌های مربوط به پروژه و نقدینگی صرافی است. در حال حاضر امکان خرید و فروش ارزهایی مثل اتریوم و USDC در این پلتفرم ایجاد شده و به مرور جفت‌های معاملاتی دیگر به آن اضافه خواهد شد. قیمت DKD در حال حاضر ۰.۰۰۳۸ دلار است که با تعداد توکن‌های ۱۰۰ میلیونی ارزش این پروژه به ۳۸۰ هزار دلار می‌رسد.

صرافی غیرمتمرکز Ritsu Protocol از معتبرترین DEX ‌های شبکه Taiko

پروژه Ritsu Protocol نیز از مدل AMM استفاده می‌کند که امکان معاملات خودکار و مدیریت نقدینگی را در شبکه تایکو برای کاربران فراهم می‌کند. این پروتکل علاوه بر تبدیل ارزها، امکانات تأمین نقدینگی و وام‌دهی را نیز به کاربران ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند با سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال خود، وام دریافت کنند.

این پروژه توسط تیم Syncswap labs پشتیبانی می‌شود که یکی از اصلی‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز شبکه‌های لایه دوم لینیا، اسکرول و Zksync است. سینک سواپ تکنولوژی Aqua Pool خود را در اختیار این پروژه قرار می‌دهد که می‌تواند در تامین نقدینگی سریعتر به این پروژه کمک کند.

در حال حاضر هنوز توکن رسمی این پروژه راه‌انداری نشده اما در آینده نزدیک پروژه دارای توکن اختصاصی به نام RITSU خواهد بود که برای تخفیف در کارمزدها و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های پروتکل استفاده خواهد شد و بین کاربران اولیه شبکه تایکو و کاربرهای Syncswap ایردراپ خواهد شد.

بهترین Dex های شبکه Taiko

صرافی غیرمتمرکز Taikoswap

پروژه TaikoSwap از مدل ترکیبی AMM و Order Book استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا از مزایای هر دو مدل بهره‌مند شوند. این صرافی در کنار تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر، امکانات استیکینگ و تأمین نقدینگی را نیز برای کاربران فراهم می‌کند و سرمایه‌گذاران می‌توانند با استیکینگ توکن‌های پروژه پاداش دریافت کنند.

توکن اختصاصی TaikoSwap به نام TAIKO برای مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها و تخفیف در کارمزدها استفاده می‌شود. بررسی قرارداد هوشمند توکن پروژه نشان می‌دهد که توکن پروژه با نماد TKOSWAP دارای یک میلیون توکن است که در حال حاضر ۷۷ آدرس مجزا هولدر آن هستند و قیمت معامله آن ۰.۰۱۵ دلار است. نزدیک ۴۰ درصد از توکن‌های این پروژه در اختیار دو آدرس اول است ولی بقیه آدرس‌ها همگی کمتر از ۲.۵ درصد توکن‌ها را در اختیار دارند.

صرافی غیرمتمرکز Henjin DEX

پروژه Henjin DEX یکی دیگر از صرافی‌های غیرمتمرکز شبکه Taiko برای تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر است که علاوه بر تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر، خدمات استیکینگ و فارمینگ را نیز به کاربران ارائه می‌دهد. این صرافی دارای توکن داخلی به نام HENJIN و با نماد HENG خواهد بود که تعداد کل توکن‌های آن ۱۰۰ هزار توکن در نظر گرفته شده است.

روش‌های سرمایه‌گذاری در DEX ‌های شبکه Taiko

شبکه Taiko جدیدترین لایه دوم فعال شده در اکوسیستم اتریوم است که به دلیل ویژگی‌های فنی خود مورد استقبال سرمایه‌گذاران و کاربران قرار خواهد گرفت. صرافی‌های غیرمتمرکز جزو اصلی‌ترین پروژه‌های ساخته شده در بلاک چین‌ها هستند که امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر را برای کاربران فراهم می‌کنند.

برای سرمایه‌گذاری در DEX ‌های شبکه Taiko روش‌های متفاوتی را می‌توان در نظر گرفت. ساده‌ترین کار خرید ارز دیجیتال مربوط به صرافی‌ها است. در حال حاضر ارزش توکن این پروژه‌ها بسیار پایین است و در صورت اسکم نشدن پروژه‌ها قیمت آن‌ها می‌تواند رشدهای نجومی را تجربه کند. روش دوم فعالیت در این صرافی‌ها و ثبت تراکنش است که احتما گرفتن ایردراپ آن‌ها را افزایش می‌دهد.

روش بعدی برای کسب درآمد از دکس‌های شبکه Taiko تامین نقدینگی برای استخرها است که علاوه بر دو مورد بالا، امکان کسب درامد از تراکنش‌های کاربران را نیز برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. در نهایت برخی از این پلتفرم‌ها امکان استیکینگ و دریافت وام را نیز به کاربران خ.ود ارئه می‌کنند که امکان استفاده از آن‌ها برای کسب درامد نیز وجود دارد.

نکته مهم: پروژه‌های معرفی شده در این مقاله علی‌رغم اینکه در وبسایت معتبر دیفای لاما لیست شده‌اند و جزو اکوسیستم منتشر شده تایکو قرار دارند همچنان احتمال عذدم موفقیت دارند و برای سرمایه‌گذاری حتما ریسک بالایی خواهند داشت. علاوه بر این هزینه تراکنش در شبکه تایکو نیز در حال حاضر به نسبت بقیه شبکه‌های لایه دوم بالا است که این هزینه‌ها نیز باید در نظر گرفته شود.

بهترین صرافی غیرمتمرکز شبکه Taiko برای سرمایه‌گذاری کدام است؟

در حال حاضر صرافی غیرمتمرکز DaikoDEX بیشترین ارزش کل قفل شده را در بین دکس‌های تایکو در اختیار دارد و امکان خرید توکن آن و تامین نقدینگی برای کسب سود از آن وجود دارد. دکس Ritsu protocol دیگر صرافی غیرمتمرکز شبکه است که به دلیل حمایت Syncswap اعتبار بیشتری دارد و امنتر از سایر گزینه‌ها اما هنوز توکن ندارد و کاربران می‌تواند با تبدیل ارزها به هم در این پلتفرم و تامین نقدینگی شانس کسب درامد و ایردراپ را داشته باشند.

جمع‌بندی

صرافی‌های غیرمتمرکز اکوسیستم تایکو با ارائه خدمات متنوع و مدل‌های مختلف فعالیت، امکان انتخاب بر اساس نیازها و ترجیحات کاربران را فراهم می‌کنند. این صرافی‌ها با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و تیم‌های توسعه‌دهنده باتجربه، تجربه بهتری از معاملات غیرمتمرکز را به کاربران ارائه می‌دهند. انتخاب هر یک از این صرافی‌ها بستگی به نیازهای خاص و ترجیحات کاربران دارد و روش‌های مختلف کسب سود را به کاربران ارائه می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال
قیمت آنلاین ارزها و سکه