تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 خرداد 1403 - 4:32
کد خبر : 47656

ژاوی به تیم ایمان نداشت… افشاگری لاپورتا درباره یک موقعیت سخت؛ عقلم می‌گفت نباید بماند/ دیگر نیازی به فروش بازیکنان خوب نداریم

ژاوی به تیم ایمان نداشت… افشاگری لاپورتا درباره یک موقعیت سخت؛ عقلم می‌گفت نباید بماند/ دیگر نیازی به فروش بازیکنان خوب نداریم


خوان لاپورتا فاش کرد که تردیدهایش در مورد این‌که ژاوی هرناندس واقعا به تیم فعلی اعتقاد دارد یا خیر، باعث شد که ماه گذشته هانسی فلیک را جایگزین او کند.

رئیس باشگاه بارسلونا در مصاحبه با بارسا وان، کانال تلویزیونی داخلی باشگاه کاتالانی، گفت: اگر ژاوی بتواند نظرش را تغییر دهد، ما هم می‌توانیم. تصمیم به حفظ او کمی اجباری بود. ژاوی اسطوره باشگاه است و شور و شوق زیاد او باعث شد که ماندنش را تایید کنیم. وقتی نظرش را عوض کرد و خواست بماند از او پرسیدم که واقعا به تیم اعتقاد دارد؟ گفت بله به تیم ایمان دارم. اما بعد نظراتی در مورد تغییر تیم داد و این من را مجبور کرد که تجدید نظر کنم و احساس کردم که تیم به انگیزه جدیدی برای رقابتی‌تر شدن و کسب نتایج بهتر نیاز دارد. مجبور شدم این تصمیمات سخت را در مورد اسطوره‌های بارسا بگیرم. قلبم به من گفت که او باید بماند، اما مغزم نه. امیدوارم روابطمان ادامه داشته باشد. من این شرایط سخت را با رونالد کومان، لیونل مسی، جرارد پیکه، سرخیو بوسکتس، جوردی آلبا و حالا ژاوی تجربه کردم. همه تصمیم‌ها به نفع بارسا گرفته می‌شود، باشگاه حرف اول را می‌زند.

لاپورتا احساس می‌کند که فلیک می‌تواند تیم را به موفقیت برساند و یکی از وظایف فلیک بهبود آمادگی فیزیکی بازیکنان خواهد بود و خاطرنشان کرد که با ژاوی در این مورد کمی مشکل داشتند. او ادامه داد: وظیفه فلیک برنده شدن است و این چالش را پذیرفته است. بازیکنان باید از نظر بدنی به خوبی آماده شوند. جوانان، بازیکنان تعویضی، بازیکنانی مانند لواندوفسکی… همه باید از نظر بدنی در فرم خوبی باشند. آمادگی بدنی ضروری است زیرا در این صورت و با مالکیت توپ می‌توانیم بازی‌ها را ببریم. این فصل شاهد افت بدنی تیم بعد از دقیقه ۶۰ بودیم. بازی‌ها را آن‌طور که می‌خواستیم تمام نکردیم، مثلا در دو ال‌کلاسیکو. نمی‌گویم تیم آمادگی خوبی نداشت، اما همیشه باید در مسیر پیشرفت کرد.

لاپورتا همچنین در مورد تعدادی از برنامه‌های نقل و انتقالاتی تابستان امسال صحبت کرد و همچنین اهداف اصلی باشگاه برای فصل آینده را توضیح داد. او تمایلی به نام بردن از افرادی که باشگاه را ترک خواهند کرد نداشت، اما توضیح داد که فلیک و دکو در حال کار بر روی شکل دادن به تیم در فصل آینده هستند.

ژول کونده فصلی باورنکردنی داشت و قدرت تیم را بالا می‌برد، بعد از بازی‌ها به باشگاه بدنسازی می‌رود، اینیگو مارتینس، سرجی روبرتو… ما به همه تکیه می‌کنیم، اما این به مربی بستگی دارد. اگر او معتقد باشد که باید اصلاحاتی انجام شود، انجام می‌شود. برخی از بازیکنان به پایان قراردادشان نزدیک می‌شوند، برخی از ما درخواست کرده‌اند که اجازه خروج به‌ آن‌ها بدهیم، برخی که به صورت قرضی رفته‌اند برمی‌گردند، مانند آنسو فاتی، که طبق آنچه من خواندم تمایل زیادی برای کسب موفقیت دارد.

فلیک و دکو برای تیم تصمیم می‌گیرند، این‌که چه کسانی اضافه شوند، چه کسانی جدا شوند، تغییرات در آمادگی بدنی، دیسیپلین و نظم داخلی، برنامه‌ها و … آن‌ها تصمیمات را خواهند گرفت و به هیئت مدیره انتقال خواهند داد و سپس آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. اگر همه چیز را در چارچوب مقررات فعلی انجام دهند به سمت آرامش اقتصادی پیش می‌رویم.

گفته می‌شد که بارسلونا باید یک فروش عمده انجام دهد تا بتواند در تابستان امسال به سقف دستمزد خود بازگردد و در نتیجه بتواند خریدهایی انجام دهد و از افرادی مانند فرنکی دی‌یونگ و رونالد آرائوخو به عنوان خروجی‌های احتمالی نام برده شده است. لاپورتا در این مورد توضیح داد: امروز دیگر نیازی به این کار نیست. یکی از شرکای ما قصد فسخ قرارداد را داشت و اگر آن را حل کنیم، می‌توانیم بدون محدودیت هزینه کنیم. معاملاتی در حال انجام است که به ما امکان می‌دهد حمایت مالی خود را افزایش دهیم. به همین دلیل است که برای اعتماد و صبر افرادی که احساس مسئولیت ما را درک می‌کنند ارزش زیادی قائل هستم. تلاش زیادی انجام شده و خیال‌مان راحت شده است. دیگر نیازی به عجله نیست!

لاپورتا و هانسی فلیک

لاپورتا در مورد بازیکنان قرضی ژوائو فلیکس و ژوائو کانسلو تایید کرد که دکو در تلاش است تا هم مهاجم اتلتیکو مادرید و هم مدافع کناری منچسترسیتی را حفظ کند.

می‌خواهیم آن‌ها برای یک فصل دیگر به کار در باشگاه ادامه دهند. دکو روی این موضوع کار می‌کند و باخبر شده‌ایم که فلیک نیز معتقد است آن‌ها می‌توانند برای تیم مفید باشند. من از کیفیت بازی ژوائو فلیکس، همچنین از تعهد تحسین‌برانگیز فران قبل از مصدومیتش، و از عملکردهای لواندوفسکی خوشحالم. به صورت جداگانه از همه راضی هستم، اما در کل شرایط خوب پیش نرفت. لواندوفسکی پیشنهاداتی داشت اما می‌خواهد در بارسا بماند و مربی‌ای خواهد داشت که می‌تواند در کنارش بهترین عملکردها را از خود نشان بدهد.

ما مصدومیت‌های زیادی داشتیم، مانند مصدومیت‌های گاوی، پدری، فرنکی، آرائوخو، بالده… تصمیمات داوری، آن‌ها بر ضد ما بودند. کمپینی برای بدنام کردن بارسا با پرونده نگریرا ایجاد کردند، دشمنی در ورزشگاه‌ها ایجاد شده و تصمیمات داوری بیش از دفعات دیگر به ما آسیب زده است، مانند گل لامین یامال در برنابئو. آن‌ها کار را برای ما آسان نکردند. ما در لحظات خاص هم شانسی نداشتیم، مثل بازی مقابل پاری‌سن‌ژرمن و کارت قرمز به آرائوخو. نمی‌دانستیم چطور ده نفره رقابت کنیم. اما می‌توانیم به فوتبال پایه‌ای که داریم افتخار کنیم، یک نوجوان فوق‌العاده داریم، بازیکنان جوان خیلی خوب.

او اعتراف کرد که علی‌رغم عملکرد آندریاس کریستنسن و احتمال آمدن مارک کاسادو، به دنبال یک هافبک برای جایگزینی سرخیو بوسکتس بودند.

کریستنسن که من نامش را نبرده‌ام، در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند، اما باید در این پست یک بازیکن اضافه شود و بازیکنانی از بارسا اتلتیک وارد شوند، مانند مارک کاسادو که فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته است. همان‌طور که نیازی به فروش بزرگ نداریم، به خریدهای بزرگ نیز نیاز نداریم. شاید به یک هافبک نیاز داشته باشیم. ما ترکیب بسیار خوبی داریم و با تیم اتلتیک می‌توانیم جاهای خالی را پر کنیم. بیایید ثبات، احساس مسئولیت و گذار به سمت بهبود شرایط اقتصادی را ادامه دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال
قیمت آنلاین ارزها و سکه