تاریخ انتشار : جمعه 18 خرداد 1403 - 17:00
کد خبر : 47818

زنگ خطر برای تسلا؛ ایلان ماسک استعفا می‌دهد؟

زنگ خطر برای تسلا؛ ایلان ماسک استعفا می‌دهد؟


رئیس هیئت‌مدیره‌ی تسلا، رابین دن هولم، از سهامداران شرکت خواسته است تا بسته‌ی پاداش هنگفت ۵۶ میلیارد دلاری ایلان ماسک را تأیید کنند، درغیراین‌صورت ممکن است این مدیرعامل میلیاردر را به سمت فرصت‌های بهتر سوق دهند و او تسلا را ترک کند.

۲۴ خرداد ماه، سهامداران تسلا در مورد سرنوشت بسته‌ی پاداش ماسک تصمیم‌گیری خواهند کرد. این دومین‌بار است که سهامداران در مورد حقوق مدیرعامل رأی می‌دهند.

خانم دن هولم در نامه‌ای به سهامداران می‌نویسد: «ایلان یک مدیر اجرایی معمولی نیست و تسلا هم یک شرکت معمولی نیست. بنابراین، شیوه‌ی معمول پاداش دادن شرکت‌ها به مدیران کلیدی، نتایج مورد نظر را برای تسلا به‌دنبال نخواهد داشت. برای انگیزه‌دادن به کسی مثل ایلان، به رویکرد متفاوتی نیاز است.»

رأی‌گیری برای تأیید بسته‌ی پاداش ۵۶ میلیارد دلاری، ماسک را به پردرآمدترین مدیرعامل تاریخ تبدیل می‌کند. به گفته‌ی دن هولم، «موضوع فقط درباره‌ی پول نیست. همه می‌دانیم که ایلان یکی از ثروتمندترین افراد جهان است و حتی اگر تسلا از تعهدی که در سال ۲۰۱۸ دادیم صرف نظر کند، او همچنان ثروتمند باقی خواهد ماند.»

اشاره‌ی دن هولم به «انگیزه» برای ایلان ماسک نشان دهنده‌ی نگرانی بسیاری از سرمایه‌گذاران در مورد آینده‌ی او در این شرکت است. پروژه‌های متعدد ماسک (رهبری شرکت‌هایی مانند اسپیس‌اکس، بورینگ کمپانی، نورالینک، ایکس و ایکس‌آی) باعث شده تا توجه او از تسلا، که منبع اصلی ثروت و شهرت اوست، کاسته شود.

ایلان ماسک برای دستیابی به اهداف خود در زمینه‌ی توسعه‌ی هوش مصنوعی و خودروهای خودران، به دنبال کنترل بیشتری بر تسلا است، به طوری که سهم او به ۲۵ درصد برسد (او اکنون حدود ۱۳ درصد از سهام شرکت را در اختیار دارد).

او تهدید کرده است که در صورت برآورده نشدن خواسته‌هایش، بخش هوش مصنوعی تسلا را به یک شرکت جداگانه تبدیل می‌کند. حالا غیرمستقیم به سهامداران هشدار داده می‌شود که اگر حقوق او تأیید نشود، ممکن است تسلا را ترک کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال
قیمت آنلاین ارزها و سکه