تاریخ انتشار : دوشنبه 21 خرداد 1403 - 21:30
کد خبر : 48089

اتمام قرارداد پترودلار آمریکا و عربستان؛ بیت‌کوین چگونه می‌تواند برنده اصلی باشد؟

اتمام قرارداد پترودلار آمریکا و عربستان؛ بیت‌کوین چگونه می‌تواند برنده اصلی باشد؟


زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کارشناسان اقتصادی معتقدند که بیت کوین یکی از برندگان اصلی پایان یافتن قرارداد پترودلار ایالات متحده و عربستان سعودی خواهد بود. طبق گزارش‌ها، پس از تصمیم عربستان سعودی برای تمدید نکردن توافقنامه امنیتی طولانی مدت خود با ایالات متحده که در ۹ ژوئن ۲۰۲۴ منقضی شد، حوزه اقتصاد آماده تغییرات بزرگی است.
اتمام قرارداد مذکور به عربستان سعودی اجازه می‌دهد تا نفت و سایر کالاهای خود را در ازای ارزهای مختلف به فروش برساند و دیگر «انحصار فروش در ازای دلار» در کار نخواهد بود. در همین راستا، استفاده از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین نیز می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های پرداخت، مورد بررسی قرار بگیرد.
انتظار می‌رود که این تصمیم، روند جهانی دور شدن اقتصاد‌ها از دلار آمریکا را تسریع کند و بیت کوین به طور قابل‌توجهی از این تغییر سود خواهد برد. عربستان سعودی اخیرا از مشارکت خود در طرح آزمایش بین‌المللی ارز دیجیتال بانک مرکزی چین نیز خبر داده که از تصمیم این کشور برای تنوع بخشیدن به وابستگی‌های اقتصادی خود حکایت دارد.

یکی از تحلیلگران مشهور حوزه کریپتو به نام دکتر پروفیت (Doctor Profit) طی پستی در X عنوان کرد: «اتمام قرارداد پترودلار، ایالات متحده را مجبور خواهد کرد تا حجم زیادی دلار جدید چاپ کند که منجر به افزایش تورم خواهد شد.» با افزایش تورم، ارزش ارزهای فیات مانند دلار آمریکا کاهش می‌یابد. لذا سرمایه‌گذاران به دارایی‌های جایگزین تمایل پیدا می‌کنند. در چنین شرایطی، بیت کوین به دلیل موجودی ثابت و ماهیت غیرمتمرکز خود، ذینفع اصلی به حساب می‌آید. انتظار می‌رود که این موضوع، بین ۸ تا ۱۲ ماه دیگر موجب رشد ارزش بیت کوین شود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته اتمام قرارداد پترودلار آمریکا و عربستان؛ بیت‌کوین چگونه می‌تواند برنده اصلی باشد؟ اولین بار در آی روزنامه. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال
قیمت آنلاین ارزها و سکه