تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1403 - 23:30
کد خبر : 48164

۹۵ درصد از عرضه یک میم‌کوین سولانا در کنترل توسعه‌دهندگان! خطر دستکاری قیمت وجود دارد؟

۹۵ درصد از عرضه یک میم‌کوین سولانا در کنترل توسعه‌دهندگان! خطر دستکاری قیمت وجود دارد؟


زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سولی (SOLLY)، یکی از جدیدترین میم‌کوین‌های بلاکچین سولانا است که بررسی فعالیت‌های بلاکچینی آن، نگرانی‌هایی را در بین اعضای جامعه ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش پلتفرم تحلیلی لوک‌آن‌چین (LookOnChain)، توسعه‌دهنده‌ سولی با خریدی بزرگ، کنترل ۹۵ درصد از کل عرضه این میم کوین را به دست آورده است. این موضوع، امکان دستکاری گسترده در بازار این توکن را فراهم می‌کند.

داده‌ها نشان می‌دهند که کیف پول‌های مرتبط با تیم توسعه‌‌دهنده سولی، ۹۵۰ میلیون توکن SOLLY، معادل تقریبا ۲۴ هزار دلار را خریداری کرده‌اند. کنترل چنین بخش عظیمی از عرضه یک ارز دیجیتال توسط یک نهاد، ریسک بالایی برای کاربران محسوب می‌شود.solana-meme-coin-creator-bought-95-of-his-own-supply

این میزان کنترل به تیم توسعه‌دهنده امکان می‌دهد تا با اجرای طرح‌های پامپ و دامپ، قیمت‌ها را به صورت مصنوعی بالا ببرد یا بر توزیع و نقدشوندگی توکن‌ها تأثیر منفی بگذارد.

ابهامات و ریسک پروژه سولی با تقسیم ۹۵۰ میلیون توکن خریداری‌شده بین چندین کیف پول، افزایش یافته است. این کار، پیگیری دقیق حرکات و اهداف پشت انتقالات را دشوار می‌سازد.

در واقع، این اقدام باعث می‌شود کنترل واقعی در اختیار توسعه‌دهنده باقی بماند، در حالی که ظاهری از تمرکززدایی را به وجود می‌آورد. ناشناس بودن توسعه‌دهندگان نیز ریسک دیگری در رابطه با این میم‌کوین است؛ چرا که توسعه‌دهندگان می‌توانند بدون هیچ عواقبی دست به هر اقدامی بزنند.

پروژه‌هایی که در آنها یک شرکت، بخش بزرگی از عرضه را کنترل می‌کند، برای سرمایه‌گذاران خطرناک هستند. البته در برخی پروژه‌های معتبر نیز ممکن است یک نهاد، مقدار قابل‌توجهی از عرضه را در اختیار داشته باشد، اما تا به حال میزان سهام هیچکدام از آنها به رقم نگران‌کننده‌ ۹۵ درصد نرسیده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته ۹۵ درصد از عرضه یک میم‌کوین سولانا در کنترل توسعه‌دهندگان! خطر دستکاری قیمت وجود دارد؟ اولین بار در آی روزنامه. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال
قیمت آنلاین ارزها و سکه