تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 16:02
کد خبر : 48199

ظهور نشانه‌های خرید برای سولانا؛ آیا SOL می‌تواند از سد ۱۷۰ دلار عبور کند؟

ظهور نشانه‌های خرید برای سولانا؛ آیا SOL می‌تواند از سد ۱۷۰ دلار عبور کند؟


زمان مطالعه: ۳ دقیقه

قیمت ارز دیجیتال سولانا (SOL) در تاریخ ۱۱ ژوئن به پایین‌ترین حد خود در چهار هفته گذشته رسید و سطح حمایت ۱۴۵ دلار را آزمایش کرد. در عرض چهار روز، قیمت این رمزارز با کاهش شدید ۱۵.۸ درصدی مواجه شد که عملکردی ضعیف‌تر از میانگین بازار ارزهای دیجیتال (سقوط ۱۰ درصدی) محسوب می‌شود. با این وجود، بر اساس دو شاخص کلیدی، ممکن است فرصت مطلوبی برای خرید سولانا ایجاد شده باشد.

رویدادهای کلان اقتصادی و تأثیر منفی آ‌نها بر قیمت سولانا

سرمایه‌گذاران نگران هستند که بازار سهام در پی برخی سیگنال‌های نزولی دچار اصلاح شود و در نتیجه، فدرال رزرو ایالات متحده اقدام برای کاهش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد. در حال حاضر، معامله‌گران احتمال ثابت ماندن نرخ بهره تا ماه سپتامبر را ۴۸ درصد می‌دانند که افزایش قابل‌توجهی نسبت به ۳۹ درصد گزارش‌شده در ماه قبل دارد.

در این میان، شاخص سهام اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P ۵۰۰) پس رکورد‌شکنی در ۷ ژوئن سقوط کرد و اکنون سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده در تاریخ ۱۲ ژوئن هستند.

استوارت کایزر، رئیس بخش تدوین استراتژی معاملات سهام در سیتی گروپ، عنوان کرده است که افزایش بیش از ۰.۴ درصدی شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نسبت به ماه قبل می‌‌تواند باعث فروش گسترده در بازار شود و به طور بالقوه، شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ را بین ۱.۵ تا ۲.۵ درصد کاهش دهد.

علی‌رغم اینکه نهاد‌های نظارتی ایالات متحده در حال حاضر از ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین و اتریوم حمایت نمی‌کنند، سرمایه‌گذاران سولانا نسبت به تأیید ETF اسپات این ارز دیجیتال در آینده امیدوار هستند. برایان کلی، موسس و مدیرعامل صندوق دارایی‌های دیجیتال BKCM، سولانا را یکی از پر‌پتانسیل‌ترین ارزهای دیجیتال برای تأیید از سوی نهاد‌های نظارتی می‌داند.

عملکرد ضعیف اخیر قیمت سولانا را می‌توان به مسائلی در شبکه آن، مانند حداکثر مقدار قابل استخراج (MEV) نسبت داد. طبق گزارش‌ها، اخیرا مشخص شده که اعتبار‌سنج‌های شبکه سولانا از طریق حملات ساندویچی از معامله‌گران سوء‌استفاده می‌کردند و با دستکاری قیمت معاملات برای استخراج سود بیشتر، به آنها آسیب می‌رساندند. بنیاد سولانا در واکنش به این موضوع، اعتبار‌سنج‌های متخلف را از برنامه خود حذف کرد و انگیزه‌های چنین اقداماتی را کاهش داد.

علی‌رغم افت شدید ۱۵ درصدی سولانا تنها در چهار روز، چندین شاخص نشان می‌دهند که اعتماد سرمایه‌گذاران به این ارز دیجیتال همچنان بالا است. در صورت تثبیت شرایط اقتصاد کلان، این احساس ممکن است به زودی به صعود قیمت SOL منجر شود.

بررسی شاخص‌های صعودی سولانا

داده‌ها نشان می‌دهند که فاندینگ ریت سولانا از ۸ ژوئن در سطح ۰.۰۱٪ طی هر هشت ساعت ثابت مانده که معادل حدود ۰.۲٪ در هفته است. این ثبات در تقاضا بین پوزیشن‌های صعودی و نزولی به دنبال کاهش ۱۵ درصدی قیمت، نشانه‌ خوبی محسوب می‌شود.

داده‌های آنچین شبکه سولانا نیز از افزایش تعداد کاربران و حجم تراکنش‌های آن حکایت دارند. سولانا در حال حاضر از نظر آدرس‌های فعال ۲۴ ساعته که با برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) در تعامل هستند، با توجه به فعالیت‌های قابل ‌وجه در پلتفرم‌هایی مانند صرافی ژوپیتر (Jupiter) و ریدیوم (Raydium)، چهارمین بلاکچین برتر محسوب می‌شود.can-sol-reclaim-170-two-signs

با این حال، حجم تراکنش‌های روزانه ۱۱۹ میلیون دلاری شبکه سولانا به طور چشمگیری کمتر از حجم ۲۹۲ میلیون دلاری تراکنش‌های پالیگان و حجم ۱ میلیارد دلاری تراکنش‌های آربیتروم است.

علی‌رغم اصلاح شدید تا ۱۴۵ دلار در ۱۱ ژوئن، وضعیت معاملات مشتقات سولانا ثابت مانده که نشان می‌دهد معامله‌گران آماده تسلیم شدن نیستند. در حال حاضر، به نظر می‌رسد سولانا پتانسیل بازپس‌گیری قیمت ۱۷۰ دلار را دارد. این پتانسیل در صورتی که تلاش‌های اخیر بنیاد سولانا برای کاهش تأثیر حداکثر ارزش قابل استخراج (MEV)، تجربه کلی کاربران را بهبود دهد، بیشتر نیز خواهد شد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته ظهور نشانه‌های خرید برای سولانا؛ آیا SOL می‌تواند از سد ۱۷۰ دلار عبور کند؟ اولین بار در آی روزنامه. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال
قیمت آنلاین ارزها و سکه