تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 21:00
کد خبر : 48224

اپل چطور از گوگل برای تعلیم مدل‌های هوش مصنوعی خودش کمک گرفت؟

اپل چطور از گوگل برای تعلیم مدل‌های هوش مصنوعی خودش کمک گرفت؟


اپل برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود احتمالاً از پردازنده‌های تنسور نسل پنجم و ششم گوگل کمک خواهد گرفت.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در رویداد WWDC اعلام کرد که برای استفاده از مدل‌ هوش مصنوعی OpenAI با این شرکت همکاری می‌کند تا قابلیت‌های «هوش اپل» و ویژگی‌های جدید دستیار صوتی سیری را برای گوشی‌ آیفون به‌ارمغان بیاورد.

کوپرتینویی‌ها گفته‌اند که بعد از به‌کارگیری چت‌بات ChatGPT با مدل GPT-4o، گزینه‌ی دیگر آن‌ها درزمینه‌ی هوش مصنوعی، مدل جمنای گوگل خواهد بود تا آن را به‌ انتخاب بعدی کاربران iOS 18 تبدیل کنند.

به‌گفته‌ی رویترز، مهندسان اپل برای ساخت مدل‌های هوش مصنوعی پایه‌ از نرم‌افزار فریم‌ورک خود به‌همراه مجموعه‌ای از سخت‌افزارها به‌خصوص پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی و واحدهای پردازش تنسور (TPU) موجود در کسب‌وکار پردازش ابری گوگل استفاده کرده‌اند.

گوگل پیش از این از دو مدل پردازنده‌ی ۳ نانومتری تنسور G5 با قدرت پردازش مدل‌های هوش مصنوعی سخن گفته است و ادعا می‌کند که عملکرد تنسور نسل پنجم، در سطح پردازنده‌ی H100 انویدیا خواهد بود.

گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود اعلام کرد که نسل‌های پنجم و ششم تنسور تا پایان ۲۰۲۴ و احتمالاً در سال آینده برای گوشی پیکسل عرضه خواهد شد. این پردازنده‌ها به‌طور ویژه برای اجرای برنامه‌های هوش مصنوعی و آموزش مدل‌ها طراحی شده‌اند و پلتفرم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پردازش ابری گوگل از این تراشه‌ها قدرت گرفته است.

اپل درباره‌ی میزان وابستگی خود به تراشه‌های گوگل درمقایسه‌با تولیدکنندگان دیگری نظیر انویدیا اظهارنظری نکرده است. استفاده از تراشه‌های گوگل معمولاً نیازمند خرید دسترسی به آن‌ها ازطریق کسب‌وکار ابری گوگل است؛ درست به همان روشی که مشتریان از AWS آمازون یا Azure مایکروسافت اشتراک می‌خرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال
قیمت آنلاین ارزها و سکه