تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 23:30
کد خبر : 48233

گزارشی شوکه‌کننده از بزرگ‌ترین هک‌‌های دنیای کریپتو در طول ۱۳ سال گذشته!

گزارشی شوکه‌کننده از بزرگ‌ترین هک‌‌های دنیای کریپتو در طول ۱۳ سال گذشته!


زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بر اساس گزارش‌های جدید منتشرشده، طی ۱۳ سال گذشته، ۷۸۵ مورد هک و نقض امنیتی در حوزه ارزهای دیجیتال به وقوع پیوسته است.

داده‌های پلتفرم کریستال اینتلیجنس (Crystal Intelligence) نشان می‌دهند که از تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۱۱، زمانی که اولین هک کریپتو گزارش شد، نزدیک به ۱۹ میلیارد دلار دارایی دیجیتال به سرقت رفته است.

بزرگترین سرقت در این حوزه، کلاهبرداری پلاس توکن (Plus Token) در سال ۲۰۱۹ است که طی آن، مجرمان ۲.۹ میلیارد دلار بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به دست آوردند.

طی دو سال گذشته نیز، نقض امنیتی ۲۹۰ میلیون دلاری در پلی‌دی‌اپ (PlayDapp) در فوریه ۲۰۲۴، بزرگترین سرقت رمزارز به حساب می‌آید. در همین دوره، کلاهبرداری صرافی جی‌پکس (JPEX) در هنگ‌کنگ به وقوع پیوست که منجر به از دست رفتن ۱۹۴.۳ میلیون دلار ارز دیجیتال شد.

هک‌ها و آسیب‌پذیری‌های حوزه کریپتو یکی از عواملی هستند که مانع اعتماد جامعه و پذیرش گسترده آن شده‌اند. هک‌های رمزارزی در سال ۲۰۲۴ به طور بالقوه می‌تواند از حوادث سال ۲۰۲۳ فراتر رود؛ زیرا ارزش دارایی‌های به سرقت رفته در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با رشدی ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، به ۵۴۲.۷ میلیون دلار رسیده است.

در حالی که بیشترین تعداد هک‌های کریپتو در سال ۲۰۲۳ به وقوع پیوست، سال ۲۰۲۲ از نظر ارزش وجوه از دست رفته، بدترین سال محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۲۳، در مجموع ۲۸۶ هک منجر به از دست رفتن بیش از ۲.۳ میلیارد دلار دارایی دیجیتال شد. این رقم برای سال ۲۰۲۲، که ۱۹۹ هک در آن ثبت شد (۳۰ درصد کمتر)، تقریبا ۲ برابر و حدود ۴.۲ میلیارد دلار بود.crypto-hacks-19-billion-13-years

طبق گزارش کریستال اینتلیجنس، علی‌رغم پیشرفت‌ها و بهبود مکانیسم‌های نظارت و گزارش‌دهی، فعالیت‌های غیرقانونی در حوزه بلاکچین طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به رشد خود ادامه داده است.

در سال ۲۰۲۳، تعداد ۶۸ نقض امنیتی جداگانه رخ داد که منجر به سرقت بیش از یک میلیارد دلار دارایی دیجیتال توسط مهاجمان شد. در مقابل، وجوه از دست رفته طی هک‌های دیفای (DeFi) تنها ۸۳۵ میلیون دلار بود.

با این حال، بیش از ۱۱۲ هک دیفای در آن سال گزارش شد که نشان می‌دهد حجم آنها در مقایسه با نقض‌های امنیتی کوچکتر بوده، اما بیشتر اتفاق می‌افتند.crypto-hacks-19-billion-13-years

در طول دو سال گذشته، هک Euler Finance بزرگترین هک دنیای دیفای بود که منجر به از دست رفتن ۱۹۷ میلیون دلار در قالب توکن‌های اتریوم شد. ۱۰ هک بزرگ دیفای در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ در مجموع منجر به سرقت حدود ۵۷۹ میلیون دلار ارز دیجیتال شدند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته گزارشی شوکه‌کننده از بزرگ‌ترین هک‌‌های دنیای کریپتو در طول ۱۳ سال گذشته! اولین بار در آی روزنامه. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال
قیمت آنلاین ارزها و سکه