تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 خرداد 1403 - 10:30
کد خبر : 48254

بیرانوند: پیشگو نیستم ولی حسم می‌گفت اوسمار نمی‌آید/ یک کار نیمه‌تمام در پرسپولیس دارم

بیرانوند: پیشگو نیستم ولی حسم می‌گفت اوسمار نمی‌آید/ یک کار نیمه‌تمام در پرسپولیس دارم


بعد از قهرمانی دراماتیک پرسپولیس در لیگ امسال، علیرضا بیرانوند ستاره این تیم به یک رکورد فوق العاده و بینظیر دست پیدا کرد. بیرو در همه سال هایی که برای پرسپولیس بازی کرده قهرمان لیگ شده و ۶ قهرمانی در لیگ برتر در ۶ فصل حضورش در این تیم بدست آورده است. بیرانوند در خیلی از این قهرمانی ها نقشی پررنگ داشته و ستاره قرمزها بوده است. بیرانوند که در بازی مقابل ازبکستان در ترکیب اصلی تیم ملی بازی کرد، بعد از این دیدار راهی خرم آباد شد تا چند روزی را در کنار خانواده استراحت کند و خستگی یک فصل فشرده و طولانی را از تن بیرون کند. وقتی برای مصاحبه با بیرو تماس گرفتیم او در راه رفتن به خرم آباد بود. با این حال پای صحبت های ما نشست و صحبت های جالبی را هم مطرح کرد. با گلر شماره یک پرسپولیس و تیم ملی در خصوص فصلی که گذشت و اتفاقات مربوط به جدایی اوسمار و سایر مسائل گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

بازی با ازبکستان چطور بود؟

در نیمه اول نمایش خوبی نداشتیم ولی در نیمه دوم خیلی بهتر شدیم. کلی موقعیت داشتیم ولی متاسفانه نتوانستیم به پیروزی برسیم. برای صدرنشینی و حضور در سید اول به امتیاز نیاز داشتیم. می خواستیم بازی را ببریم ولی خب نشد. خوشحالم بازی ها را صدرنشینی تمام کردیم. امیدوارم در ادامه راه هم نتایج خوبی بگیریم و بتوانیم راهی جام جهانی شویم.

ماجرای شعار هواداران تیم ملی علیه بازیکنان چه بود؟

من خیلی متوجه شعارها نشدم ولی دیدم بعضی از بچه ها در موردش صحبت می کنند و یکسری صدا ها از روی سکو می آید. شاید انتظار هواداران از تیم ملی بیشتر بود و می خواستند تیم برنده باشد.

در مورد پرسپولیس و قهرمانی دراماتیک در این فصل صحبت کنیم. به طور کلی این فصل چطور بود؟

خب پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی است و خاصیت بازی در این تیم این است که هیچوقت نباید از قهرمانی سیر یا نا امید شوید. تیم ما در نیم فصل اول مشکلاتی داشت که منجر به جدایی آقا یحیی شد. گل محمدی برای تیم ما زحمت کشید و قطعا در این قهرمانی هم نقش داشت. شرایط طوری نبود که او ادامه دهد. در چند بازی امتیازات مفتی را از دست دادیم و باعث شد از صدر دور شویم. با این حال هر وقت هم با خودت صحبت می کردم می گفتم تا آخرین روز نا امید نمی شویم و برای قهرمانی می جنگیم. حمایت هواداران را در کل فصل داشتیم و مهم ترین انگیزه در راه قهرمانی بود. باید تلاشمان را بیشتر می کردیم تا آن ها را خوشحال کینم. خوشحالم در نهایت این اتفاق رخ داد و جام را بالای سر بردیم.

به انتخاب اوسمار خیلی انتقاد شد. حتی به تو و سروش که می گفتند شما باعث شدید اوسمار جانشین یحیی شود. در این مورد صحبت کن.

من قبلا هم در این مورد گفتم و حرف زدم. وقتی از ما مشورت خواستند ما گفتیم اوسمار گزینه خوبی است. چون هم دستمزد بالایی ندارد و مهم تر از آن اینکه شناخت فوق العاده ای از تیم و فوتبال ایران دارد. این فاکتور مهمی بود. شاید مربی دیگری می آمد تا با شرایط آشنا می شد و وفق پیدا می کرد ما چند بازی دیگر را هم از دست می دادیم و کلا قهرمانی از دست می رفت. هجمه ها زیاد بود ولی ما سرباز پرسپولیس بودیم و باید به تصمیم باشگاه احترام می گذاشتیم. بچه ها واقعا از دل و جان مایه گذاشتند و این قهرمانی را کسب کردند. انتقادها از من و سروش هم فدای سر هواداران. مهم این بود که همه در کنار هم جشن قهرمانی گرفتیم و افتخارش به پرسپولیس رسید.

فکر می کنم بازی مقابل استقلال خوزستان اوج بازی های شما در این فصل بود. اینطور نیست؟

دقیقا همینطور است. ما در همه بازی ها خوب بودیم ولی در نیمه اول بازی با استقلال خوزستان اصلا نمایش خوبی نداشتیم و اشتباهات زیاد باعث شد تا ۳ گل بخوریم. نزدیک بود فاجعه رخ دهد ولی چاره ای جز بازگشت نداشتیم. خود من در بین نیمه با بچه ها صحبت کردم و گفتم اگر قهرمانی می خواهید باید این بازی را ببریم. در رختکن همه متحد شدیم که صد خودمان را بگذاریم و هر طور شده ۳ امتیاز را بگیریم. هر چه از بازی می گذشت استرس ما هم بیشتر می شد. توپ ها به طرز عجیبی وارد دروازه نمی شد و نمی دانستیم چه کنیم. گل اول طلسم را شکست و باعث شد فشار روی ما کمتر شود. بعد از گل دوم گفتم باز هم گل می زنیم و شک نداشتم برمی گردیم. روز عجیبی بود و به نظرم آن بازی نشان داد پرسپولیس چه تیم بزرگی است. به نظرم هیچ تیمی جز پرسپولیس نمی توانست این کامبک را بزند و در کمتر از ۲۰ دقیقه بازی را برگرداند.

در مقطعی از فصل اعلام کردی تا پایان بازی ها دیگر مصاحبه نمی کنی. دلیل این کار چه بود؟

خواستم همه تمرکزم را روی تیم و بازی ها بگذارم و از حواشی دور باشم. من برای رسانه ها احترام قائلم ولی بهتر بود مدتی مصاحبه نکنم. برای خودم هم بهتر بود و بیشتر روی کارم متمرکز شدم.

۶ فصل بازی برای پرسپولیس و ۶ قهرمانی در لیگ برتر. آمار برای تو فوق العاده است. در این خصوص چه صحبتی داری؟

بازی برای پرسپولیس افتخار است و قهرمان شدن با این تیم فوق العاده لذتبخش است. افتخار می کنم عضوی از این تیم بزرگ هستم و برای پرسپولیس بازی می کنم. همانطور که گفتی آمار خوبی است و من تقریبا همه جام ها را با پرسپولیس گرفتم و فکر می کنم بیشترین جام را با پرسپولیس آوردم. این جام ها نوش جان هواداران پرسپولیس باشد و امیدوارم موفقیت های پرسپولیس هم ادامه دار باشد.

در تمام این سال هایی که برای پرسپولیس بازی کردی، حسرت چیزی را می خوری؟

قطعا قهرمان نشدن در لیگ قهرمانان آسیا بزرگترین حسرت من است. من یک کار نیمه تمام در پرسپولیس دارم و آن هم قهرمانی در آسیاست. امیدوارم تیم تقویت شود و سرمایه گذاری خوبی انجام شود تا بتوانیم در آسیا هم موفق باشیم.

با این همه سرمایه گذاری کشورهای عربی به نظرت قهرمانی در آسیا شدنی است؟

قطعا شدنی است. ما بازیکنان باکیفیتی در ایران داریم. اگر امکانات و شرایط خوبی فراهم شود و چند بازیکن خوب بگیریم قطعا می توانیم. مگر العین نتوانست قهرمان شود؟

اگر آن ها توانستند پس حتما پرسپولیس هم می تواند.

شاید دیگر حسرت تو هم این باشد که مرد سال آسیا نشدی.

بله آن هم حسرت دیگر فوتبالی من است. هرچند آن عنوان فردی بود ولی دوست داشتم به عنوان اولین گلر تاریخ این عنوان را کسب می کردم. اتفاقا همیشه به عبدالکریم حسن می گویم که تو حق من را خوردی و آن سال جایزه مرد سال آسیا را باید به من می دادند. (با خنده)

بیرانوند: پیشگو نیستم ولی حسم می‌گفت اوسمار نمی‌آید/ یک کار نیمه تمام در پرسپولیس دارم

بعد از کسب عنوان قهرمانی استقلالی ها جامی که بالای سر بردید را فلزی عنوان کردند و معتقد بودند عوامل بیرونی باعث شد تا پرسپولیس قهرمان شود. حتی نکونام مدعی شد که او تیمش جام شرافت را بردند و قهرمانی حق پرسپولیس نبود.

آن ها هفته ها صدرنشین بودند و آن موقع همه چیز برایشان خوب پیش می رفت. اگر نساجی را می بردند قهرمان می شدند و دیگر این صحبت ها را مطرح نمی کردند. ما زحمت کشیدیم و سختی زیادی را تحمل کردیم تا قهرمان شدیم. این که قهرمانی را زیر سوال ببرند اصلا درست نیست و کسی هم نمی تواند قهرمانی های پرسپولیس را لوث کند و زیر سوال ببرد. همه باید به این تیم احترام بگذارند. چیزی که مهم است قهرمانی پرسپولیس است و ما در داخل زمین جام گرفتیم.

مثلا استقلالی ها می گفتند که گل گولسیانی به مس آفساید بود و شما با این گل قهرمان شد

اینکه آفساید بود یا نه را نمی دانم. خیلی از کارشناسان گفتند بدون وی ای آر تشخیص آن صحنه امکان پذیر نیست. خود استقلال مگر از اشتباهات داوری سود نبرده است؟

در بسیاری از بازی ها به گفته کارشناسان استقلال از داوری سود برده است و این موضوع برای همه تیم ها اتفاق افتاده است. امیدوارم در سال آینده وی ای آر به فوتبال ما بیاید و دیگر شاهد چنین اعتراض هایی نباشیم.

این روزها ماجرای جدایی اوسمار حسابی بولد شده و تو اولین نفری بودی که در مصاحبه با عادل فردوسی پور گفتی اوسمار به پرسپولیس برنمی گردد. از چیزی خبر داشتی یا ماجرا طور دیگری بود؟

نه من از چیزی خبر نداشتم فقط حسم را گفتم. احساس کردم شرایط برای اوسمار آنطور که دلش می خواهد پیش نرفت و او از تیم های دیگر پیشنهاداتی دریافت کرده است. با خودش هم که صحبت کردم متوجه شدم که بعید است دیگر به ایران برگردد. فکر می کنم پایان کار او در پرسپولیس نزدیک است و باشگاه باید به فکر استخدام مربی جدیدی باشد.

فکر می کنی مربی ایرانی برای پرسپولیس بهتر است یا خارجی؟

من سرباز تیم هستم و این موضوع به مدیریت مربوط است. امیدوارم هر تصمیمی گرفته می شود به نفع پرسپولیس باشد.

در روزهای اخیر دوباره شایعه نوتیس تو به باشگاه پرسپولیس و فسخ قراردادت به گوش رسید. این موضوع صحت دارد؟

من هیچ فشاری به باشگاه وارد نکردم و صحبتی هم با مدیران تیم نداشتم. من یکسال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و همان مقداری که بقیه تیم پول گرفتند من هم دریافتی داشتم. امیدوارم بهترین اتفاقات برای پرسپولیس و هوادارانش رخ دهد و حضور پرقدرتی در فصل آینده لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا داشته باشیم.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال
قیمت آنلاین ارزها و سکه