تاریخ انتشار : جمعه 25 خرداد 1403 - 23:30
کد خبر : 48373

مایکروسافت روی ساخت دیتاسنترهای جدید در اسپانیا ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند

مایکروسافت روی ساخت دیتاسنترهای جدید در اسپانیا ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند


مایکروسافت قصد دارد ۷٫۱۶ میلیارد دلار برای ساخت مراکز داده‌ی جدید در منطقه‌ی آراگون، شمال شرقی اسپانیا، سرمایه‌گذاری کند. این منطقه در حال تبدیل‌شدن به قطب اصلی محاسبات ابری در اروپا است.

دولت منطقه‌ای آراگون اعلام کرد که مایکروسافت برای ساخت مراکز داده در خارج از شهر زاراگزا درخواست مجوز ساخت کرده است. به گفته‌ی دولت منطقه‌ای، سرمایه‌گذاری این شرکت طی ۱۰ سال انجام خواهد شد.

مایکروسافت اخیراً از سرمایه‌گذاری ۲٫۲۵ میلیارد دلاری در مراکز داده‌ی مادرید خبر داده بود. این شرکت بعد از رقیب اصلی خود یعنی بخش رایانش ابری آمازون (AWS)، به‌دنبال ورود به منطقه‌ی آراگون است. آمازون ماه گذشته اعلام کرد که طی ۱۰ سال آینده ۱۶٫۸ میلیارد دلار برای ساخت مراکز داده در آراگون سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

آمازون گفته است که مراکز داده‌ی خود را کاملاً با انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌کند و منطقه‌ی آراگون ظرفیت زیادی برای تولید برق به روش بادی دارد.

زاراگزا، پنجمین شهر بزرگ اسپانیا، به یک قطب لجستیک و حمل‌ونقل تبدیل شده است. این شهر در میانه‌ی راه بین مادرید و بارسلونا، بزرگترین مناطق شهری اسپانیا و در وسط کریدور اصلی تجارت که شبه‌جزیره ایبری را به فرانسه و سایر نقاط اروپا متصل می‌کند، قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال
قیمت آنلاین ارزها و سکه