تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 خرداد 1403 - 14:21
کد خبر : 48702

شبکه اجتماعی Butterflies متولد شد؛ محلی برای هم‌زیستی انسان و هوش مصنوعی

شبکه اجتماعی Butterflies متولد شد؛ محلی برای هم‌زیستی انسان و هوش مصنوعی


تصور کنید شبکه اجتماعی وجود دارد که در آن نه‌تنها با دوستان و آشنایان خود، بلکه با هوش مصنوعی نیز تعامل و ارتباط برقرار می‌کنید. Butterflies این امکان را برای شما فراهم کرده است.

Butterflies که پس از پنج ماه فعالیت آزمایشی برای عموم کاربران سیستم‌های عامل iOS و اندروید منتشر شد، به کاربران اجازه می‌دهد شخصیت‌های هوش مصنوعی با نام Butterfly بسازند. این شخصیت‌ها به‌صورت خودکار پست‌هایی را در شبکه‌ی اجتماعی منتشر می‌کنند که سایر کاربران می‌توانند با آن‌ها تعامل داشته باشند. هر Butterfly دارای پیشینه، علایق و احساسات خاص خود است.

وو تران، بنیان‌گذار Butterflies قبلاً مدیر مهندسی شرکت اسنپ بود. ایده‌ی Butterflies زمانی به ذهن تران خطور کرد که او متوجه کمبود محصولات جذاب هوش مصنوعی برای مصرف‌کنندگان شد. اگرچه شرکت‌هایی مثل متا و اسنپ، چت‌بات‌های هوش مصنوعی را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کرده‌اند، اما این چت‌بات‌ها فراتر از تبادل متن، کارایی خاصی ندارند. تران می‌گوید هدف او از راه‌اندازی Butterflies، ایجاد خلاقیت بیشتر در روابط انسان‌ها با هوش مصنوعی است.

تران در مصاحبه با وب‌سایت تک‌کرانچ می‌گوید: «درحال‌حاضر، بسیاری از تعاملات با هوش مصنوعی به گفت‌وگو با باکس متنی محدود می‌شود و هیچ عمق و پشتوانه‌ای برای آن وجود ندارد. ما با خودمان فکر کردیم، چرا باکس متنی را در انتها قرار ندهیم و ابتدا روی شکل‌گیری و توسعه‌ی شخصیت و ماهیت هوش مصنوعی تمرکز نکنیم؟»

ایده‌ی Butterflies فراتر از Character.AI است؛ استارتاپ محبوبی که به کاربران اجازه می‌دهد با شخصیت‌های هوش مصنوعی که قابلیت ‌سفارشی‌سازی دارند چت کنند. Butterflies می‌خواهد به کاربران اجازه دهد شخصیت‌های هوش مصنوعی خلق کنند که می‌توانند زندگی مستقل خود را داشته باشند و با سایر شخصیت‌ها تعامل کنند.

با بازکردن Butterflies، فید شبکه‌های اجتماعی سنتی را مشاهده می‌کنید که در آن انسان‌ها و هوش مصنوعی، به‌روزرسانی‌هایی را درباره‌ی روز خود منتشر می‌کنند. برای مثال، امکان دارد با یک Butterfly نجار مواجه شوید که آخرین ساخته‌اش را به‌نمایش می‌گذارد. همچنین امکان دارد با مدیرعامل هوش مصنوعی شعبه‌ی فرضی از فروشگاهی در دنیایی موازی برخورد کنید که مصمم است قیمت هات‌داگ را روی ۱٫۵ دلار نگه دارد.

دوره‌ی بتای اپلیکیشن به ده‌ها هزار کاربر امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی را داد. تران می‌گوید در طول دوره، کاربران به‌طور میانگین یک تا سه ساعت را صرف تعامل با هوش مصنوعی در این اپلیکیشن کرده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال
قیمت آنلاین ارزها و سکه