تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 خرداد 1403 - 2:09
کد خبر : 48755

کوالکام با پرداخت ۷۵ میلیون دلار پرونده شکایت اپل و دولت آمریکا را می‌بندد

کوالکام با پرداخت ۷۵ میلیون دلار پرونده شکایت اپل و دولت آمریکا را می‌بندد


سهام‌داران کوالکام موفق شدند کاری انجام دهند که اپل و مقام‌های دولتی آمریکا و برخی کشورهای دیگر از پسش برنیامدند و آن وادار‌کردن کوالکام به پرداخت جریمه به‌‌دلیل روش‌های ناعادلانه‌ی مجوزدهی پتنت‌ها بود.

به‌نقل از رویترز، کوالکام در بیانیه‌ی دادگاه اعلام کرد که موافق است ۷۵ میلیون دلار پرداخت کند تا دعوای حقوقی‌ای را حل کند که سهام‌داران مطرح کرده بودند.

سهام‌داران ادعا می‌کنند که کوالکام آن‌ها را درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد روش‌های کسب‌وکار خود گمراه کرده و در‌نتیجه، قیمت سهام خود را به‌طور مصنوعی افزایش داده بود.

سهام‌داران به افشا‌نکردن کامل سازوکار کوالکام برای شیوه‌ی مجوزدهی پتنت‌ها اعتراض کردند. در آن زمان، این شرکت از اعطای مجوز پتنت‌های اساسی به برخی رقبا خودداری می‌کرد و گاهی اوقات، خرید تراشه‌های خود را یکی از شروط معامله قرار می‌داد.

مقاله‌ی مرتبط

اپل و کمیسیون تجارت فدرال آمریکا و سایر ناظران از چین و کره‌‌جنوبی بر‌اساس دلایل مشابهی از کوالکام شکایت کردند. دعاوی ادعا می‌کردند که اقدام کوالکام در گره‌زدن فروش تراشه‌های خود ازطریق قرارداد اعطای مجوز پتنت‌های اساسی ناعادلانه بود.

کوالکام با پایان‌دادن به شکایات اپل و متوقف‌کردن اقدامات دستگاه‌های نظارتی علیه خود، بیشترین پیروزی‌ها را در آن دعاوی کسب کرد و موجب شد که قیمت سهام شرکت دوباره روند افزایشی پیدا کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال
قیمت آنلاین ارزها و سکه