تاریخ انتشار : جمعه 1 تیر 1403 - 13:30
کد خبر : 48846

منابع آگاه: آمریکا به‌زودی تیک‌تاک را به نقض حریم خصوصی کودکان متهم می‌کند

منابع آگاه: آمریکا به‌زودی تیک‌تاک را به نقض حریم خصوصی کودکان متهم می‌کند


خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی می‌نویسد وزارت دادگستری ایالات متحده در حال آماده‌سازی پرونده‌ی جدیدی است و قصد دارد تا پیش از پایان سال ۲۰۲۴ به نیابت از کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) از تیک‌تاک شکایت کند.

آن‌طور که بلومبرگ می‌نویسد، وزارت دادگستری آمریکا نمی‌خواهد در پرونده‌‌ی جدید روی ادعای گمراه‌کردن کاربران آمریکایی از سوی تیک‌تاک تمرکز کند؛ بلکه روی نقض حریم خصوصی کودکان دست خواهد گذاشت.

پیش‌تر ادعا شده بود که تیک‌تاک، کاربران آمریکایی را درباره‌ی نحوه‌ی محافظت از داده‌هایشان گمراه کرده و به آن‌ها نگفته است که کارمندان مستقر در چین می‌توانند به داده‌های شخصی و اطلاعات مالی کاربران دسترسی پیدا کنند.

وزارت دادگستری ایالات متحده، کمیسیون فدرال تجارت و تیک‌تاک تاکنون به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی درباره‌ی گزارش بلومبرگ پاسخ نداده‌اند.

مقاله‌های مرتبط

رویترز در هفته‌ی اخیر گزارش کرده بود که کمیسیون فدرال تجارت آمریکا از وزارت دادگستری این کشور درخواست کرده است پرونده‌ی جدیدی را با محوریت نقض حریم خصوصی کودکان علیه تیک‌تاک به‌راه بیندازد.

تیک‌تاک و شرکت مادرش یعنی بایت‌دنس امروز پرونده‌ی جدیدی در آمریکا ثبت کردند تا از اجرای قانونی که باعث ممنوعیت تیک‌تاک در آن کشور می‌شود، جلوگیری کنند. تیک‌تاک برای دست‌یابی به هدفش، سراغ متمم اول قانون اساسی آمریکا رفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال
قیمت آنلاین ارزها و سکه