تاریخ انتشار : یکشنبه 3 تیر 1403 - 10:30
کد خبر : 48983

این ۶ سوپراستار دنیای فوتبال را کامل کردند/ مسی هست، اما خبری از رونالدو نیست!

این ۶ سوپراستار دنیای فوتبال را کامل کردند/ مسی هست، اما خبری از رونالدو نیست!


لیونل مسی (اما نه رقیب همیشگی‌اش کریستیانو رونالدو) بخشی از یک باشگاه بسیار انحصاری از بازیکنانی است که می‌توانند ادعا کنند که فوتبال را با دستیابی به هر جام مهمی تکمیل کرده‌اند. تنها مسی و پنج نفر دیگر در کل تاریخ فوتبال هستند که جام جهانی، لیگ قهرمانان اروپا، یک جام مهم قاره‌ای (کوپا آمریکا یا یورو)، قهرمانی لیگ در یک لیگ بزرگ و توپ طلا را برده‌اند.

گرد مولر

تا قبل از اینکه مسی و رونالدو به صحنه بیایند، همه تصور می‌کردند که گلزنی افسانه‌ای مانند بمب‌افکن تکرار نخواهد شد. مولر ۵۶۵ گل برای بایرن مونیخ و ۶۸ گل برای آلمان غربی به ثمر رساند. او تنها بازیکن تاریخ است که در فینال جام‌جهانی، جام ملت‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده و در هر سه تورنمنت قهرمان شده. او بین سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۶ چهار قهرمانی بوندسلیگا، چهار قهرمانی جام حذفی آلمان، سه لیگ قهرمانان اروپا در سال‌های متوالی، توپ طلا (۱۹۷۰)، جام جهانی (۱۹۷۴) و جام ملت‌های اروپا (۱۹۷۲) را به دست آورد. به اینها رکوردهای گلزنی او را اضافه کنید تا متوجه شوید که حتی مسی و رونالدو نیز نتوانستند همانند او در طول یک دوران بر فوتبال فرمانروایی کنند.

فرانتس بکن‌باوئر

قیصر در کنار بمب‌افکن قرار داشت. بکن‌باوئر در تک تک افتخارات ذکر شده در بایرن و آلمان در کنار مولر حضور داشت و در تمام این مدت فوتبال را در نقش ابتکاری خود «سوئیپر» بازتعریف می‌کرد. علاوه بر همه اینها، او دو بار برنده توپ طلا شد، در سال ۱۹۷۲ مولر را در کسب این عنوان شکست داد و در سال ۱۹۷۶ برای بار دوم آن را دریافت کرد. او تنها مدافعی در تاریخ فوتبال است که دو بار توپ طلا را به دست آورده است.

فرانتس بکن‌باوئر

ریوالدو

بیست و پنج سال پس از اینکه مولر و بکن‌باوئر بر دنیای فوتبال حکمرانی می‌کردند، ریوالدو ستاره برزیلی سومین بازیکنی شد که به چنین عناوین پرافتخاری ‌رسید. او دو بار قهرمانی لالیگا، کوپا آمریکا، جام جهانی، توپ طلا و لیگ قهرمانان اروپا را در پنج سال به دست آورد.

موفقیت بزرگ ریوالدو با نقش‌آفرینی در قهرمانی بارسلونا در فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۸ در لیگ آغاز شد که سال بعد تحت هدایت لوئی فان‌خال این عنوان را حفظ کردند. او در آن دوره دو ساله ۵۷ گل برای باشگاه به ثمر رساند و در سال ۱۹۹۹ جایزه توپ طلا را دریافت کرد و در نهایت به عنوان بهترین گلزن و بهترین بازیکن کوپا آمریکا در آن تابستان نیز شناخته شد. او در سال ۲۰۰۲ قهرمان جام جهانی شد و این مجموعه را در سال ۲۰۰۳ با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با میلان تکمیل کرد، البته با نقشی حاشیه‌ای، زیرا زیر نظر کارلو آنچلوتی به شدت برای رسیدن به فرم ایده‌آل تقلا می‌کرد و تورنمنت را به‌عنوان یک بازیکن نیمکت‌نشین به پایان رساند.

ریوالدو

زین‌الدین زیدان

در همان دوره‌ای که ریوالدو جهان را فتح می‌کرد، زیزو نیز مشغول همین کار بود. او اولین قهرمانی از سه قهرمانی لیگ را در فصل ۱۹۹۶-۱۹۹۷ با یوونتوس به دست آورد، سال بعد عنوان قهرمانی را حفظ کرد و در عین حال جام جهانی را با تیم ملی فرانسه در خانه به دست آورد و با شایستگی توپ طلا را از آن خود کرد و دو سال بعد با خروس‌ها قهرمان یورو ۲۰۰۰ شد. زیزو پس از شکست‌های متوالی در فینال‌ها با یوونتوس، در نهایت با آن گل مشهور مقابل بایرلورکوزن در سال ۲۰۰۲ با پیراهن رئال مادرید به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یافت.

زین‌الدین زیدان

رونالدینیو

ممکن است که این اعجوبه برزیلی همانند دیگر ستاره‌های این فهرست عمر فوتبالی طولانی نداشته باشد، اما شادی بی حد و حصری را برای کسانی که فوتبال تماشا می‌کردند به ارمغان آورد و با حرکات جذاب و هنرنمایی‌هایش به درستی لقب شاعر فوتبال را از آن خود کرد.

او دستاوردها را با یک نقش حاشیه‌ای در قهرمانی برزیل در کوپا آمریکا ۱۹۹۹ آغاز کرد، در حالی که رونالدو و ریوالدو در مرکز صحنه قرار داشتند و در نهایت به ستاره سلسائو در قهرمانی جام جهانی ۲۰۰۲ تبدیل شد. او سه قهرمانی در لیگ (دو بار با بارسلونا، یکی با میلان)، توپ طلا در سال ۲۰۰۵ و لیگ قهرمانان اروپا را در سال بعد به دست آورد و در نهایت دوران فوق‌العاده خود را با کوپا لیبرتادورس (معادل لیگ قهرمانان در آمریکای جنوبی) با اتلتیکو مینیرو در سال ۲۰۱۳ به پایان رساند.

این ۶ سوپراستار دنیای فوتبال را کامل کردند/ مسی هست، اما خبری از رونالدو نیست!

لیونل مسی

پپ گواردیولا یک بار گفت: «در مورد او ننویسید، سعی نکنید او را توصیف کنید، فقط او را تماشا کنید.»

کلمات نمی‌توانند به شایستگی دوران حرفه‌ای خارق‌العاده مسی را توصیف کنند، بنابراین برای خلاصه‌ای کوتاه از برخی از شگفت‌انگیزترین سوابق مسی، از زبان شاعرانه دوری می‌کنیم و به برشمردن چند آمار مهم می‌پردازیم.

مسی که معرف یک دوران از تاریخ فوتبال است، ۱۲ عنوان قهرمانی لیگ (۱۰ قهرمانی با بارسلونا، ۲ عنوان با پاری‌سن‌ژرمن) به دست آورد که تنها ۴ عنوان کمتر از مجموع قهرمانی‌های پنج بازیکن دیگر این لیست در لیگ است. او همچنین برنده هشت توپ طلا شده که دو توپ طلا بیشتر از مجموع توپ طلاهای پنج بازیکن افسانه‌ای دیگر لیست است.

زمانی که مسی هنوز در اوایل ۲۰ سالگی‌های خود بود، آرسن ونگر او را «بهترین بازیکن تاریخ» معرفی کرد، که تا حدی منطقی بود زیرا او تا آن زمان به همه چیز در فوتبال باشگاهی دست یافته بود. با این حال افتخارات بین‌المللی همیشه به طرز دلخراشی دور از دسترسش بود، تا اینکه در گرگ و میش دوران حرفه‌ای خود با کاپیتانی آرژانتین قهرمان کوپا آمریکا در سال ۲۰۲۱ و قهرمان جام جهانی در سال ۲۰۲۲ شد و در هر دو تورنمنت عنوان بهترین بازیکن مسابقات را از آن خود کرد.

چه اسطوره‌هایی…

لیونل مسی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال
قیمت آنلاین ارزها و سکه