تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 تیر 1403 - 21:20
کد خبر : 49317

سنسور GNJ سامسونگ رونمایی شد؛ احتمال استفاده در گلکسی S25

سنسور GNJ سامسونگ رونمایی شد؛ احتمال استفاده در گلکسی S25


سامسونگ سه حسگر دوربین ISOCELL HP9 و ISOCELL JN5 و ISOCELL GNJ را معرفی کرد که به‌ترتیب ۲۰۰، ۵۰ و ۵۰ مگاپیکسلی هستند و به‌نظر می‌رسد یکی از آن‌ها می‌تواند در دل دوربین اصلی گوشی‌های گلکسی S25 و S25 پلاس قرار بگیرد.

حسگر GNJ اندازه‌ی ۱/۱٫۵۷ اینچی دارد که تقریبا با حسگر دوربین اصلی گلکسی S24 و همچنین گلکسی S24 پلاس (۱/۱٫۵۶ اینچ) برابر است. هر دو حسگر از پیکسل‌های یک میکرونی بهره می‌برند.

حسگر GNJ / عکس: Samsung

شایعات می‌گویند گلکسی S25 و S25 پلاس دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی خود را حفظ خواهند کرد. بدین ترتیب احتمالا GNJ همان حسگری خواهد بود که در این گوشی‌ها به‌کار خواهد رفت.

سامسونگ می‌گوید GNJ فناوری پیکسل دوگانه را با عملکرد کراپ حسگر ترکیب می‌کند تا تصاویری واضح‌تر در حالت ویدیو و عکس‌هایی با وضوح بالاتر بدون نویز و عناصر ناخواسته ارائه کند.

سامسونگ تغییرات کوچک دیگری را در حسگر جدیدش اعمال کرده است که شامل لایه‌ی ضد انعکاس بهبود یافته و مواد بهتر برای جداسازی پیکسل‌ها می‌شود. این تغییرات به بهبود جذب نور، کاهش بازتاب‌، شناسایی دقیق‌تر نواحی تاریک و سایه‌ها و بهبود بازتولید رنگ‌ها کمک می‌کنند.

سامسونگ می‌گوید حسگر ISOCELL HP9 اولین حسگر مخصوص دوربین تله‌فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی در صنعت موبایل محسوب می‌شود. این حسگر در گوشی ویوو X100 اولترا به‌کار رفته است.

حسگر دوربین ISOCELL HP9 سامسونگ
حسگر HP9 / عکس: Samsung

حسگر HP9 سامسونگ اندازه‌ی ۱/۱٫۴ اینچی و پیکسل‌های ۰٫۵۶ میکرونی دارد که دقیقا با مشخصات حسگر دوربین اصلی گلکسی S24 اولترا یکسان است. سامسونگ می‌گوید حسگر جدیدش ۱۲ درصد نور بیشتری جذب می‌کند و ۱۰ درصد کنتراست بهتری در فوکوس خودکار به ارمغان می‌آورد.

سامسونگ می‌گوید حسگر HP9 با ترکیب ۹ پیکسل مجاور، عملکرد در محیط‌های کم‌نور را بهبود می‌دهد؛ در این حالت، تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۲٫۲۴ میکرونی ایجاد می‌شوند.

بر اساس گفته‌ی سامسونگ، حسگر HP9 ازطریق کراپ حسگر، بزرگ‌نمایی دو یا چهار برابری ارائه می‌دهد و زمانی که از لنز تله‌فوتو استفاده شود، بزرگ‌نمایی به حداکثر ۱۲ برابر می‌رسد.

حسگر دوربین ISOCELL JN5 سامسونگ
حسگر JN5 / عکس: Samsung

حسگر ۵۰ مگاپیکسلی JN5 سامسونگ اندازه‌ی ۱/۲٫۷۶ اینچی و پیکسل‌های ۰٫۶۴ میکرون دارد. حسگر جدید سامسونگ به‌لطف فناوری‌هایی از جمله Super Quad Phase Detection در زمینه‌ی عکاسی HDR و فوکوس خودکار بهبودهایی به همراه دارد.

سامسونگ می‌گوید ابعاد باریک JN5 باعث می‌شود که بتوان از آن در دوربین اصلی، دوربین فوق عریض، دوربین تله فوتو یا حتی دوربین سلفی استفاده کرد. حسگر قدیمی‌تر JN1 در دوربین سلفی و دوربین اصلی در برخی از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه استفاده می‌شد.

JN5 هنگام استفاده در لنز دوربین اصلی از طریق کراپ حسگر بزرگ‌نمایی دو برابری و هنگام استفاده در لنز تله‌فوتو بزرگ‌نمایی ۶ برابری ارائه می‌دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال
قیمت آنلاین ارزها و سکه